Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Wnętrze + klimatyzacja - Nawiew padł

GoldiScorpio - |28 Lip 2011|, 2011 20:14
Temat postu: Nawiew padł
Witma
Od tak padł mi nawiew rano działał samochód postał parę godz, po odpaleniu nawiew nie dawał znaku życia ...
Pokrętłem od nawiewu ,ogę tylko uruchomić obieg zamknięty przy tym że i tak dmuchawa się nie załącza.
Wszystko w manualu...
Gdy to rozebrałem i próbował podpiąć na krótko dmuchawa nadal się nie załączała , za to zdołałem uruchomić klimę , ale od tak za pomocą pokrętła nie działa...

irek - |29 Lip 2011|, 2011 09:27

ee po kolei
podpiołeś napiecie na samą dmuchawę i nie działa ?

masz manula czy klimatronik ?

bingo - |29 Lip 2011|, 2011 10:59

ma manual , bo pisał, o tym przeciesz.
zacznij od sprawdzenia zasilania na obudowie wentyla pod maską - czy masz wogóle tam plusa i czy dostajesz zasilanie z masy po przekręceniu zasilania. jak klima na mostkach na krótko na wtyczce się załacza, to masę na włączniku masz, i jakimś sposobem podałeś mase na drugoie zabezpieczenie masowe klimy (praca wentyla) .
dziwne, że klima nie załacza się na pokrętle, bo to wskazuje na brak masy albo na pokretle, albo na opornikach za pokrętłem, co w każdym z tych przypadków powinno skutkować albo odpaleniem na krótko wszystkiego (czyli włącznik uszkodzony), albo niczego (czyli brak masy na właczniku)

czyli zerknij jeszcze, czy masz masę na zasilaniu włącznika.

bezpieczniki sprawdziłeś?

GoldiScorpio - |30 Lip 2011|, 2011 09:30

Tak bezpieczniki sprawdzałem , wszystkie ok.
To obudowa jest koło podszybia ? , można tam odbezpieczyć taką klapkę plastikową , chyba na filt kabinowy , chociaż u mnie jest tam pusto , ale powyżej na tej klapce jest coś takiego jak by spirala prawda...
O tym mówisz ? gdzie w ogóle znajduję się ten wentylator?
Masy chyba nie ma na włączniku , bo nawet żaróweczka od klimy się nie załącza

gufer-posepny - |30 Lip 2011|, 2011 10:49

Jest tam taka klapka z 4 zatrzaskami pod nią jest ( albo i nie ma ) filtr kabinowy . Obok tego jest taka przykrywka z kablami . 2 grubsze kable lecą obok w dół do wentylatora . reszta to od przełącznika nawiewu . wentylator jest w tym czarnym "czymś" . na tą wtyczkę jak podasz zasilanie to wentylator powinien już działać . no chyba że padł . czasem kuracja typu wylepić z piąchy w obudowę pomaga .
bingo - |30 Lip 2011|, 2011 10:58

GoldiScorpio napisał/a:
ogę tylko uruchomić obieg zamknięty
- jeżeli tak, to masa na włącznik idzie, może jest za słaba na wentyl i dlatego ci siada wszystko. może trzeba dać nową i ci wszysko pójdzie. masa idzie bezpośrednio , więc mozna podać nową bez problemów.
jak będzie słaba masa na włączniku, kontrolka też sie nie zapali, bo ona zapala sie po załaczeniu pierwszego przekaźnika klimy.

jak będzie masa na włączniku , to zobacz co masz na spiralkach, bo może włącznik się rozsypał (choć w to wątpię).

GoldiScorpio - |31 Lip 2011|, 2011 10:59

Moglibyście podesłać mi jakieś fotki ... gdzie dokładnie mam szukać , zacznijmy od dmuchawy... Bo bym podpiął ją na krótko
bingo - |31 Lip 2011|, 2011 16:36

na obudowie wentyli masz tylko jedną wtyczkę z kablami wchodzącymi w obudowe - to zasilanie wentylatora - tu podłaczasz na krótko i sprawdzasz, czy się kręci. oporniki juz znalazłeś, jak pisałeś wcześniej
GoldiScorpio - |31 Lip 2011|, 2011 19:00

Jutro ogarnę i dam znać...

[ Dodano: |3 Sie 2011|, 2011 16:53 ]
Witam ponownie ...
Zrobiłe w końcu nawiew , cały problem tkwił w jednym odczepionym kabelku , mianowicie tam gdzie jest filtr kabinowy jest taka puszeczka , w całą tą obudowe wentylatora filtra itp to w chodzi , jest to taka spirala , i odczepiony był z niej jeden z kabli... podczepiłem i wszycho gra ;]

Sprawdzałem co z tą klimą i faktycznie , na żarówke nie ma masy ... Gry ją doprowadziłem klima załączyła jest bez problemowo ...
Co byście poradzili ?
Wczoraj jeszcze rozbierałem cały ten przełącznik sterowania nawiewem i do tego cyndzla co wchodzi żarówka jest dodana masa , taka blaszka co znajduję się w środku wyłącznika , i może tu leży problem , albo tylko w kablu , tylko nie wiem który w tym przypadku odpowiada za mase do żarówki

bingo - |3 Sie 2011|, 2011 16:59

czyli masz zrobioną tą wentylacje, czy nie, bo ne rozumiem teraz problemu.
GoldiScorpio - |3 Sie 2011|, 2011 20:20

na biegu to pisałem i troche nie zrozumiale sprry ;]

Tak wentylacja zrobiona , problem teraz tkwi w klimie , nie ma masy na żaróweczce , doprowadziłem ją od tak kabelkiem na krótko i się załączała , wina ewidentnie leży w włączniku.
Co na to byście doradzili ?

bingo - |4 Sie 2011|, 2011 11:16

jeżeli
GoldiScorpio napisał/a:
wina ewidentnie leży w włączniku
to należy go wymienic, choć z twojego opisu absolutnie to nie wynika.
zacznij od sprawdzenia przekaźnika klimy, czy działa i czy na jego zasilanie przychodzi masa. Prawdopodobnie on nie działa (pytanie dlaczego) i dlatego kontrolka potwierdzająca jego załaczenie się nie zapala. sprawdz jeszcze, czy z wyłącznika nawiewu idzie ci masa po załaczeniu klimy oraz czy przy włączniku nawiewu na 0 wentylator ci się kręci. Prawdopodobnie padł włącznik od kierunku nawiewu i cały czas widzi, że masz wyłączony kierunk nawiewu, a wtedy klima się nie właczy (czasem włączy się mimo wszystko przy sile nawiewu 1, ale nie jest to pewne szczególnie przy wyłączonym silniku lub silniku na niskich obrotach (za mały prąd po przejściu przez oporniki).

GoldiScorpio - |4 Sie 2011|, 2011 16:46

ok a gdzie znajduje się ten przekaźnik ?
gdy włączę nawiew na 0 to działa.

bingo - |5 Sie 2011|, 2011 08:30

GoldiScorpio napisał/a:
gdy włączę nawiew na 0 to działa.
- czyli sprawdz przekaźnik
GoldiScorpio - |5 Sie 2011|, 2011 16:23

Mógłbyś mi powiedzieć gdzie znajduje się ten przekaźnik ? zaczynam dopiero przygode z scorpilagiem ;] i jestem w niektórych sprawach zielony...

[ Dodano: |5 Sie 2011|, 2011 16:23 ]
może znajduje się tutaj koło reflektora ?

bingo - |6 Sie 2011|, 2011 10:18

mała skrzynka
GoldiScorpio - |6 Sie 2011|, 2011 15:22

ok ;] klima zrobiona załącza się elegancko tak jak trzeba , wystarczyło zamienić miejscami przekaźnik ... Działa ale nie chłodzi , nie wiem ile jest czynnika , może to dlatego, jak myślisz ? Czy jest coś jeszcze co za taki myk odpowiada ?
bingo - |7 Sie 2011|, 2011 17:05

zobacz na temperaturę węży przy spręzarce
GoldiScorpio - |7 Sie 2011|, 2011 18:36

powinny być ciepłe czy zimne ?
bingo - |7 Sie 2011|, 2011 20:44

guby zimny, cienki gorący.
ramanujan - |4 Wrz 2014|, 2014 23:29

Podepnę się pod temat bo sprawa jest podobna. Nawiew dmuchawy padł. Pożyczyłem auto teściowej i wróciło już bez nawiewu.. przedzwoniłem bezpieczniki pod maską ale nic nie znalazłem.
Auto mk1, reakcja klap obiegu zewn/wewn na pokrętło - jest. Reakcja wiatraka - brak. Gdzie to w jakiej kolejności robić?
Rezystorki mocy jakieś się wygrzebią, coś gdzieś można na krótko podpinać na próbe, za mało jeszcze wiem gdzie.

pablo19 - |4 Wrz 2014|, 2014 23:33

Na wentylatorze masz moduł z rezystorami. Dobierz się tam. Masz klapy to i klimę masz?
ramanujan - |4 Wrz 2014|, 2014 23:47

klima jest. Pablo, którędy się dostane do wiatraka? pod deską czy od str maski?
Pozdr

Kevin Xy - |4 Wrz 2014|, 2014 23:55

siedzi pod przednia szyba
jesli masz klime to masz ciecie kibla

ramanujan - |5 Wrz 2014|, 2014 00:00

Kibla ja bym mu nie chciał robić, cokolwiek by to znaczyło :-)
trzypion - |5 Wrz 2014|, 2014 07:06

Albo padł wyłącznik, albo rezystor, albo wentylator. Biorąc pod uwage, że nie pracuje Ci na żadnej pozycji łacznie z III, gdzie idzie bez rezystora, to raczej nie tenże.
Pod maską na podszybiu masz czarna puchę, na przodzie jej znajduje się moduł z rezystorami. Jak go wydłubiesz, to bedziesz miał mozliwośc podłaczenia wiatraka na krótko z aku.

pablo19 - |5 Wrz 2014|, 2014 07:41

Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do włącznika dmuchawy?
WieSiu - |5 Wrz 2014|, 2014 08:23

Lepieh sprawdzic czy dochodzi napiecie do rezystora dmuchawy,a dopiero potem patrzyc czy dochodzi do przelacznika. Tak chyba szybciej i łatwiej
bingo - |5 Wrz 2014|, 2014 08:47

zcznij od sprawdzenia, czy na modułrezystorów dochodzi Plus (nie pamiętam jak w MK1, ale chyba jest na stałe), oraz czy dochodzi minus po włączeniu pokrętła (lub odwrotnie, bo nie pamiętam, jak tam było).
trzypion - |5 Wrz 2014|, 2014 09:01

Jak bede w domu, to sprawdze na schematach jak jest z zasilaniem - jak przez mgłę pamiętam, że była zmiana i wczesniej była stała masa i załączany +, a potem odwrotnie, tylko nie jestem pewny, czy to w scorpio, czy w sierrze.
WieSiu - |5 Wrz 2014|, 2014 10:06

A co a roznica? Ma jedno i drugie dochodzic
trzypion - |5 Wrz 2014|, 2014 10:37

Masz na przewodzie od wyłacznika do rezystora 12V. Silnik nie działa. Co jest zatem? Potrafisz określić, jesli nie wiesz, czy wyłacznik ma podac 12V czy masę?
pablo19 - |5 Wrz 2014|, 2014 10:52

WieSiu napisał/a:
Lepieh sprawdzic czy dochodzi napiecie do rezystora dmuchawy,a dopiero potem patrzyc czy dochodzi do przelacznika. Tak chyba szybciej i łatwiej

Przecież przełącznik jest na wierzchu to sprawdzenie zajmie 2 min.
Z tego co pamiętam, jak naprawiałem ostatnio pierwszy bieg w przedliftowym MKI (niech spoczywa wśród złomu) to tam jest stała masa i plus podawany na konkretne rezystory. Jeżeli nie działa wcale to trzeba zacząć od początku. Krzysiek bezpieczniki już sprawdziłeś to teraz sprawdź czy w przełączniku masz plus i czy ten plus wychodzi z przełącznika na poszczególnych biegach.
Jak jest wszystko okej to kieruj się do silnika.

ramanujan - |5 Wrz 2014|, 2014 17:16

Dzięki, już wiem od czego zacząć. Sprawdzę i dam znać co wyszło.
pozdr :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group