Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Czujnik na wtryskiwaczu

Jajcuś - |22 Lis 2007|, 2007 22:47
Temat postu: Czujnik na wtryskiwaczu
Witam

czy może ktos z szanownych posiadaczy diesla 125 koni zobaczyć na którym wtryskiwaczu jest podłączony czujnik???
U mnie jest na pierwszym cylindrze, ale nie jestem pewny czy tak jest poprawnie??

pozdrawiam

Tlukas - |23 Lis 2007|, 2007 17:24
Temat postu: Re: Czujnik na wtryskiwaczu
Jajcuś napisał/a:
Witam

czy może ktos z szanownych posiadaczy diesla 125 koni zobaczyć na którym wtryskiwaczu jest podłączony czujnik???
U mnie jest na pierwszym cylindrze, ale nie jestem pewny czy tak jest poprawnie??

pozdrawiam


Spoko u mnie też był na pierwszym cylindrze.

slawektg - |23 Lis 2007|, 2007 21:00

Potwierdzam.Niestety Twoj mechanik nie wie o co chodzi.nie naprawi auta,a kase utopisz wielka.

[ Dodano: 2007-11-23, 21:02 ]
sorry,to bylo do Cobretti.porabalo mi sie.ale wtrysk na pierwszym.

Tomek Z - |23 Lis 2007|, 2007 21:07

slawektg napisał/a:
ale wtrysk na pierwszym.

ja miałem na trzecim albo na drugim, też pracował :-d

Jajcuś - |23 Lis 2007|, 2007 23:32

Tomek Z tylko czy twój silnik miał 125 czy 115 bo w 93 roku to chyba nie było 125 konnych VM???
slawektg - |24 Lis 2007|, 2007 09:02

Nie ma to wiekszego znaczenia.115 jak i 125.powinny miec czujnik na 1-m cylindrze,choc nie wykluczam pracy tegoz w innym miejscu.ten czujnik przekazuje sygnal o pracy wtryskiwacza,nie steruje wtryskiwaczem.pzdr.
Tomek Z - |24 Lis 2007|, 2007 10:02

slawektg napisał/a:
czujnik przekazuje sygnal o pracy wtryskiwacza,nie steruje wtryskiwaczem

właśnie tak.
A koleś miał na czwartym i też grało. pozdro i odwagi :one:

Tomek Z - |24 Lis 2007|, 2007 10:14

Speedo napisał/a:
w mondeo na 3, jest to czujnik wzniosu iglicy

w VM-ie chodzi o to samo, wznios iglicy.

adamf - |24 Lis 2007|, 2007 16:32

jest w moim na 1-m cylindrze 1995r
Jajcuś - |24 Lis 2007|, 2007 20:58

Dzięki koledzy ja mam na pierwszym.

walcze z brakiem mocy i mam trzy błedy
- przepływka
- czujnik temp silnika
- niesprawny wtryskiwacz

pozdr

Mysza - |25 Lis 2007|, 2007 19:56

A ten czujnik na wtryskiwaczu to chyba tylko do obrotomierza? No ewentualnie obroty silnika dla ECU.

Co do błędu czujnika temp silnika, to robiles test na rozgrzanym silniku?

Wtryskiwacz i przepływomierz mają ZNACZĄCY wpływ na moc.

Stefan - |25 Lis 2007|, 2007 20:02

Witam!
Mysza napisał/a:
A ten czujnik na wtryskiwaczu to chyba tylko do obrotomierza? No ewentualnie obroty silnika dla ECU.
-mysle ze jego odczyt ma scisly zwiazek z dawka paliwa. :one: Pozdrawiam.Stefan.
Jajcuś - |25 Lis 2007|, 2007 21:26

Cytat:
Co do błędu czujnika temp silnika, to robiles test na rozgrzanym silniku?


Przejechałem jakies 8 kilometrów i podpiołem komputer. wyskoczyły błedy jak wyżej napisałem.

zaczynam od wymiany przepływki wtryskiwacz będzie sprawdzony jako drugi
jak będe miał nową przepływke to dam znać

[ Dodano: 2007-11-25, 21:28 ]
A i jeszcze stefan ma racje czujnik steruje dawką paliwa

pzdr

El Kopyto - |31 Mar 2008|, 2008 15:46

Witam miłośników wieloryba .W moim aucie został odcięty kabel od czujnika wzniosu iglicy ,czy to będzie miało jakiś wpływ na moc auta ????Bo nie wiem co mu dolega???Po naprawie głowic(już z resztą czwartej) nowa uszczelka (jedna na 4 głowice), wymianie końcówek wtryskiwaczy , uszczelek pod kolektorem ssącym i wydechowym scorupiak chodzi jak stary klekot.Wcześniej rozwijałem prędkość 200km/h ok.4200obr. na 5 biegu . Od 2000tys.obr było czuć ,że turbina naprawdę sie kręci i dobrze przyśpieszał .Teraz do 100km/h rozpędza się w 20sek , w nocy można zauważyć w lusterku niezłą zadymę, szczególnie jak ktoś za mną na światłach jedzie .Auto ma już na szafie 304000km.Mechanicy nie chcą się dotykać do tych silników ,może ktoś poradzi ?
Gaiger - |31 Mar 2008|, 2008 15:56

Na moją logikę to bez tego czujnika komp nie "widzi" momentu wtrysku paliwa i nie może prawidłowo ustawić kąta wtrysku.
A to powoduje kopcenie, brak mocy, wysokie spalanie, problemy z odpaleniem i raczej nie jest za zdrowe dla silnika.
Chyba że ta pompa jednak nie ma elektronicznego sterowania :690:

El Kopyto - |31 Mar 2008|, 2008 16:07

Gaiger napisał/a:
Na moją logikę to bez tego czujnika komp nie "widzi" momentu wtrysku paliwa i nie może prawidłowo ustawić kąta wtrysku.
A to powoduje kopcenie, brak mocy, wysokie spalanie, problemy z odpaleniem i raczej nie jest za zdrowe dla silnika.
Chyba że ta pompa jednak nie ma elektronicznego sterowania :690:


Ja mam silnik 115konny ,nie wiem czy pompa ma elektroniczne sterowanie .Ale to by się zgadzało z tym co opisałeś . Auto odpala na dotyk ,przy zimnym jak i na rozgrzanym silniku nie trzeba go chetać ,natomiast z mocą to tragedia.

Tlukas - |31 Mar 2008|, 2008 19:44

A membranke sławetną sprawdzałeś? Tą która steruje zwiększoną dawką paliwa jak turbinka zaczyna konkretnie dmuchać.
Tu kiedyś wklejałem zdjęcie gdzie ta membrana się znajduje: http://ford-scorpio.pl/fo...mbrana&start=15

El Kopyto - |31 Mar 2008|, 2008 20:20

Tlukas napisał/a:
A membranke sławetną sprawdzałeś? Tą która steruje zwiększoną dawką paliwa jak turbinka zaczyna konkretnie dmuchać.
Tu kiedyś wklejałem zdjęcie gdzie ta membrana się znajduje: http://ford-scorpio.pl/fo...sc&highlight=ma
mbrana&start=15


Hej , właśnie myślałem nad tą membranką ,że może być usyfiona , sporo ludzi opisuje właśnie spadek mocy przez ten wynalazek .Mam problem żeby odkręcić górną pokrywę bo od tego to chyba trzeba zacząć ?? są dwie śruby na płaski śrubokręt i 2 na ampul.Tylko ,że jedną śrubę (tą na ampul prawa strona) przysłania mi przewód wychodzący z plastikowej obudowy z napisem BOSCH .Nie wiem czy można go przekręcić ??Na Twoim zdjęciu jest on przesunięty bardziej w prawo .Jutro powalczę , się zobaczy , oby pomogło .Dzięki

Tlukas - |31 Mar 2008|, 2008 21:36

Nawet tej membrany nie próbuj czyścić tylko pakuj nową koszta są symboliczne jak na vm :-d
I zapamiętaj sobie jak to tam poskładane było. Ja już nie pamiętam jak to tam w środku wygląda ale coś mi się kojarzy że trzeba było pilnować żeby czegoś nie obrócić w tym ustrojstwie!

Gaiger - |1 Kwi 2008|, 2008 07:49

Tlukas napisał/a:
Ja już nie pamiętam jak to tam w środku wygląda ale coś mi się kojarzy że trzeba było pilnować żeby czegoś nie obrócić w tym ustrojstwie!

Trzpień do którego przykręcona jest membranka jest mimśrodem i nie wolno go przekręcić podczas wymiany :-d

El Kopyto - |1 Kwi 2008|, 2008 15:42

Gaiger napisał/a:
Tlukas napisał/a:
Ja już nie pamiętam jak to tam w środku wygląda ale coś mi się kojarzy że trzeba było pilnować żeby czegoś nie obrócić w tym ustrojstwie!

Trzpień do którego przykręcona jest membranka jest mimśrodem i nie wolno go przekręcić podczas wymiany :-d


Ok ,dzięki za info , ale gdzie można dostać tą membranę ? na aukcji nie znalazłem ,w intcars nie mają .

Tlukas - |1 Kwi 2008|, 2008 17:25

Najlepiej to u jakiegoś pompiarza. Ja kupowałem w serwisie Bosch`a.
El Kopyto - |1 Kwi 2008|, 2008 19:40

Tlukas napisał/a:
Najlepiej to u jakiegoś pompiarza. Ja kupowałem w serwisie Bosch`a.


Jednak chyba będę musiał podjechać do serwisu Bosch'a , bo nie znam w mej okolicy pompiarza :) .Przy okazji może na miejscu wymienią to dziadostwo i nie będę sie pierrrrniczył .Dziękować za rade

mass44 - |6 Kwi 2008|, 2008 09:54

Witam a wie ktoś może gdzie mozna kupić taki czujnik najlepiej uzywany ??? nigdzie nie mogę go znaleźć
Waldi_L_N - |6 Kwi 2008|, 2008 12:23

mass44 napisał/a:
Witam a wie ktoś może gdzie mozna kupić taki czujnik najlepiej uzywany ??? nigdzie nie mogę go znaleźć

Jak w temacie?
Jest nierozłączną częścią wtryskiwacza nr. 1. Ale mam na zbyciu.
Jakby co PW, mail lub 502 568 570

radekgora - |4 Lut 2011|, 2011 16:42

wracam do tematu

ma ktoś takowy wtrysk z 1 cylindra z czujnikiem wzniosu iglicy na zbyciu lub wie gdzie można nabyć takowy sprawny na alledrogo mają ale jak dzwoniłem to nie było pewności że działa prawidłowo

mój mechanik stwierdził że wszystko jest ok i tylko do tego wtrysku można sie przyczepic
powiedział że:nie otwiera prawidłowo i to też jest spowodowane spadkiem mocy

slawektg - |4 Lut 2011|, 2011 22:08

Poczytaj moje posty w tym temacie i zastanow sie nad celowoscia kupowania tego wytrysku
brontozaur - |5 Lut 2011|, 2011 07:50

Koleś na Allegro 4jack4 ma same części do VMemów i na pewno ma też wtrysk. Tel na pw
mima33 - |17 Lut 2011|, 2011 21:04

Co do wtrysku sterującego (pierwszy) służy do ustawia kąta wtrysku przy uwalonej cewce ,chodzi jak ursus potrafi robić zasłonę dymną i wlecze się jak muł.Jest na to prosty sposób .wykręca sie go i rozkręca . Mocuje górna część w imadle nacina delikatnie dwa bolce mocujące plastyk z przewodem i śrubokrętem delikatnie się je wybija,zdejmuje plastik dolutowuje przewód i delikatnie wysuwa się karkas (uwaga na uszczelniacze).jej oporność 100-115 omów,w zależności od uszkodzenia albo tylko lutujemy ,lub nawijamy nowa 2000-2500 zwojów (nie pamiętam)w moim przypadku był to drucik z przekaźnika od starego chalopaka. Montuje wszystko w odwrotnej kolejności. Mój po tym zabiegu działa już 1,5 roku.Tak zaoszczędziłem kilkaset zł w 1 wieczór.
radekgora - |18 Lut 2011|, 2011 04:14

a moj ma opornosc po zmierzeniu 45 wiec nie dziala prawidlowo :sad: nie wiem czy potrafil bym to zrobic samemu tak jak napisalec
mima33 - |18 Lut 2011|, 2011 09:07

Prawdopodobnie przebicie w cewce.Przeczytaj to ( http://www.jeep.org.pl/fo...ic.php?t=36318) masz tam opis ze zięciami .
brontozaur - |18 Lut 2011|, 2011 09:44

mima33 napisał/a:
Prawdopodobnie przebicie w cewce.Przeczytaj to ( http://www.jeep.org.pl/fo...ic.php?t=36318) masz tam opis ze zięciami .

Naprawdę niezłe, ale czy wato się szarpać za 120 zł?

mima33 - |18 Lut 2011|, 2011 10:11

Jeżeli znajdziesz kogoś kto to ci zrobi za 120 zł gratuluję.Z tego co się orientowałem to około 100 zł biorą za uszczelnienie. Plus cewka+ przesyłki bo zazwyczaj jest to na drugim końcu polski,wychodzi spora sumka.Ja ten plastik nad przewodem uszczelniłem silikonem samochodowym i nie cieknie.
brontozaur - |18 Lut 2011|, 2011 10:45

mima33 napisał/a:
kto to ci zrobi za 120 zł

Cytowałem autora tekstu. W całej wielkiej Warszawie nie ma nikogo kto by to zrobił?

mima33 - |18 Lut 2011|, 2011 11:35

Czuję ironie. Złośliwość nie na miejscu.
Waski - |18 Lut 2011|, 2011 11:42

Ci deslowcy to zaraz gdzieś złośliwość i ironię czują :)
z drugiej strony jak można sobie samemu zrobić i 100 zaoszczedzona to czemu by nie spędzić sam na sam z czujnikiem tego jednego wieczoru :)

radekgora - |18 Lut 2011|, 2011 11:52

jeśli kosztuje to 120zł jak piszecie to wolał bym żeby mi to ktoś zrobił i wtedy sam nie zepsuje tego ;)
Waski - |18 Lut 2011|, 2011 11:55

no bo moze nie masz zdolności manualnych - ale jak ktoś ma to dlaczego miałby nie zrobić sobie oszczędzając
a swoją drogą KTOS jak CI popsuje to powie że niestety nie dało się tego zrobić - był uszkodzony bardziej niż inne i finito :)

radekgora - |18 Lut 2011|, 2011 12:42

Waski napisał/a:
no bo moze nie masz zdolności manualnych
może do takiej roboty nie mama :P

Waski napisał/a:
KTOS jak CI popsuje to powie że niestety nie dało się tego zrobić
to najpierw sie pytam czy da rade z tego coś zrobić a jak sie da to ten KTOS bierze odpowiedzialność za tą robote i zawsze można sie zgłosić z reklamacją
mima33 - |18 Lut 2011|, 2011 13:05

Jak już pisałem ja to przerabiałem (osobiście) we wrześniu 09r, wymaga cierpliwości i pięć razy pomyśleć a raz zrobić, bo druga próba morze być niemożliwa. W tamtym czasie nie znalazłem nikogo kto by mi to zrobił za przystępną cenę ,proponowali mi zakup używki około 400zł lub nowy ponad 1000 zł. I wątpię abyś kogoś znalazł, kto będzie nawijał cewkę uszczelniał i regulował wtrysk za 120zeta,na dodatek da ci gwarancję , nie w tej cenie.
brontozaur - |18 Lut 2011|, 2011 19:39

mima33 napisał/a:
regulował wtrysk

Ale nawet w tym tekście nie ma słowa o regulacji, to osobna bajka, jak nie masz maszynki to nic nie wyregulujesz.
mima33 napisał/a:
Czuję ironie. Złośliwość nie na miejscu.

No może mała uszczypliwość, bo nie chce mi się wierzyć że największym mieście polski nie ma jakiegoś fachmana co by to zrobił.

mima33 - |18 Lut 2011|, 2011 20:15

Jeżeli ktoś ma czas (bo w serwisach naprawią wstawiając nowy i inkasując 1,5k zł), na jeżdżenie szukanie , wydzwanianie z książka telefoniczną w ręce po warsztacikach w garażach,w dodatku w godzinach pracy, jestem w plecy bo nie zarabiam plus koszty paliwa, telefonu, to taniej wyjdzie kupić używkę około 400zeta, lub zrobić samemu i zanieść pompiarzowi do regulacji i wtedy koszt około 50 zeta. Piszecie ze za 120zł nie opłaci się bawić tylko nikt nie napisał gdzie, kto za tyle zrobi.
janek - |18 Lut 2011|, 2011 20:41

Ależ robicie problemy ! a po co jest nasze forum ? kilka miesięcy temu kupiłem od naszego forumowicza używany-za 160 zł. - i po problemie !
(mój był sprawny tylko nie mogłem w żaden sposób uszczelnić tego miejsca gdzie wchodzi ten czarny kabelek reg. ) ;)

mirellaski - |20 Lut 2011|, 2011 15:11

witam mam zdaje mi się chyba podobny problem z kątem wtrysku było wszystko ok i tu nagle problem z odpalaniem jak odpali silnik kłąb biało/niebieski dym po nagrzaniu sie do normalnej temperatury na luzie dodaje sam gazu stojąc na parkingu na chodzie wyje jak bym mu gaz do końca wcisnął linka gazu lużna nie wiem czy przyczyną moze być wyjechane całe paliwo po tym fakcie zaczęły się te cuda
slawektg - |20 Lut 2011|, 2011 22:02

Obstawiam uszkodzenie regulatora obrotow w pompie wtryskowej

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group